Постинг
04.09.2009 18:31 -
F.E.A.R. 2 - Project Origin - Размисли (и страсти :)
Преди няколко дена, привършвайки статията си за новия Wolfenstein, бях упоменал, че отдавна не съм играл читав шутър. Изглежда Всевишния ме чу и съвсем наскоро ми се отдаде възможността да поцъкам още едно възхитително заглавие - F.E.A.R. 2.
Първата част на този FPS излезе преди около 4 години и получи изключително високи оценки от повечето игрални медии. И имаше защо - графика на високо ниво, експлозивен геймплей, интересна история, хорър елементи. Тогава, преди 4 години, се бях разболял по манията World of Warcraft и не обърнах подобаващо внимание на F.E.A.R. Сега, след като успях да се отърва от MMO вируса, се отдадох напълно на продължението на хита от 2005 година.
Какво е новото в Project Origin? На първо място - графиката. Преди 4 години F.E.A.R. бе един от най-красивите шутъри наред с Doom 3 и Half-Life 2. Неговият наследник не е по-назад, като предлага множество нововъведения, като HDR, Motion Blur, Ambient Occlusion и множество филтри, създаващи впечатление, че не играете FPS, а гледате филм на ужасите. Ако трябва да се сравнява с лидера по отношение на графиката, а именно - Crysis, Project Origin е, разбира се, доста по-назад, ако трябва да говорим за детайлност и разнообразие на откритите пространства, но на закрито успешно догонва и на моменти побеждава отрочето на Crytek. Не веднъж правих паралел между графиката на F.E.A.R. 2 и клипчето на Killzone 2, показвано преди 5 години.
Ако трябва да говорим за интерактивност, голяма част от нещата като най-различни кофи, бутилки и кашони могат да бъдат ритани, взривявани и заковавани за стените. Прави впечатление, че можете да използвате мебелировката като прикритие, като за целта цъкате бутончето Use и преобръщате масата или дивана. Удобно нововъведение, което на моменти дори ми е спасявало от досадното преиграване. Което ме сеща за следното - тенденцията шутърите в последно време да нямат възможност за бърз запис и запис от страна на играча изобщо е изключително дразнеща. За разлика от Wolfenstein, където чекпойнтите бяха по-начесто и самата игрална механика разчиташе на такъв вид записване, в Project Origins последните са разхвърляни безразборно и на моменти трябва да преиграете още няколко пъти едни и същи сблъсъци. Хубаво е, че ако не можете да се справите на стандартната трудност винаги можете да свалите на по-ниска или пък да я покачите, ако се чувтвате твърде безсмъртен.
Противниците в играта са грубо пет вида - войници на Armacham Technology Corporation, Replica войниците, Replica убийци (които сигурно са били първообраз за убийците от Wolfenstein), бронирани мекове и "зомбита". Последните могат да се разделят на два подвида - полуделите "доброволци" от проекта на Armacham и не-мъртвите кукловоди, имащи гадниянавик да съживяват убитите от Вас противници. Изкуственият интелект на противниците е на завидно високо ниво и може да затрудни играча и на стандартните нива на трудност. Лично за мен най-забавни бяха битките с невидимите убийци - тези гадове са способни да преодолеят всякакви препятствия и да гътнат играча за броени секунди. Хубавото е, че имате на разположение добрия стар bullet time ефект, който бе запазена марка на първата част на F.E.A.R.
За да се разправяте с нечистивите врагове на разположение имате стандартен пистолет, два вида пушки-помпи, автоматична карабина, submachine gun, снайпер, горелка, раетомет, няколко вида гранати, нещо като nailgun, лазер и футуристично енергийно оръжие. Можете да мъкнете до 4 оръжия едновременно, което в повечето случаи трябва да си имате някакво автоматично оръжие за битки на средно разстояние, помпа или nail gun за близък бой, снайпер срещу подлите снайперисти и ракетомет или енергийното оръжие срещу бронираните гадове. В някои от мисиите ще Ви се отдаде възможността да пилотирате двукракия брониран екзоскелетон и буквално да сривате някои от сградите, барабар с противниците скрити в тях. Лично за мен тези моменти бяха едни от най-забавните, въпреки че bullet time не беше активен тогава. И по-добре, иначе щях да съм наистина безсмъртен. Едиственото нещо, което леко ме подразни бяха моментите, в които трябваше да стрелям с монтираната върху неподвижното возило картечница и да се надявам да ми стигнат аптечките.
Историята...тя не е точно продължение на тази от първата част. Тук си имаме нов герой - Майкъл Бекет, който е част от Delta Force екипа. Целта му е да залови Женевиев Аристид, една от виновниците за случилото се. Ще попитате какво се е случило? Е, няма да Ви развалям кефа, ще разберете сами като изиграете играта. Сюжетната линия е интригуваща, на моменти случващото на екрана може да Ви изкара ангелите. Хорър елементът е важна част от геймплея и според мен е разработен далеч по-добре от този в Doom 3. Алма отново е на линия, като момичето е пораснало и се е насочило към друга сфера на занятия. Което ни й пречи от време на време да разкъсва противниците си на части.
Какво имаме в крайна сметка:
Графика: 9/10
+ отлично замислени и разработени сцени на закрито
+ редица подобрения в енджина на играта, включително оптимизацията
+ множество кинематографични филтри
- слаби открити местности
- някои предмети са учудващо нискодетайлни
Звук: 8/10
+ взривове, стрелба, предсмъртните викове на противниците
+ музикалните парчета, използвани като фон за горепосочената какафония
- слабият диалог
Геймплей: 8/10
+ изключително добър изкуствен интелект
+ еШкън
- моментите, в които трябваше да стрелям с монтираната върху неподвижното возило картечница
- кратка
- няма много стимули за преиграване (нарадите не се броят)
Сюжет: 7/10
+ сравнително оригинална история
+ Краят
- хорър елементът на моменти е повече дразнещ, отколкото стряскащ
Общо: 8/10
Накратко - F.E.A.R. 2 е динамичен шутър с интересна история, отличен изкуствен интелект, който, въпреки своята краткост (около 7-8 часа чист геймплей) си заслужава отделеното внимание.
P.S. Алма също :)
Първата част на този FPS излезе преди около 4 години и получи изключително високи оценки от повечето игрални медии. И имаше защо - графика на високо ниво, експлозивен геймплей, интересна история, хорър елементи. Тогава, преди 4 години, се бях разболял по манията World of Warcraft и не обърнах подобаващо внимание на F.E.A.R. Сега, след като успях да се отърва от MMO вируса, се отдадох напълно на продължението на хита от 2005 година.
Какво е новото в Project Origin? На първо място - графиката. Преди 4 години F.E.A.R. бе един от най-красивите шутъри наред с Doom 3 и Half-Life 2. Неговият наследник не е по-назад, като предлага множество нововъведения, като HDR, Motion Blur, Ambient Occlusion и множество филтри, създаващи впечатление, че не играете FPS, а гледате филм на ужасите. Ако трябва да се сравнява с лидера по отношение на графиката, а именно - Crysis, Project Origin е, разбира се, доста по-назад, ако трябва да говорим за детайлност и разнообразие на откритите пространства, но на закрито успешно догонва и на моменти побеждава отрочето на Crytek. Не веднъж правих паралел между графиката на F.E.A.R. 2 и клипчето на Killzone 2, показвано преди 5 години.
Ако трябва да говорим за интерактивност, голяма част от нещата като най-различни кофи, бутилки и кашони могат да бъдат ритани, взривявани и заковавани за стените. Прави впечатление, че можете да използвате мебелировката като прикритие, като за целта цъкате бутончето Use и преобръщате масата или дивана. Удобно нововъведение, което на моменти дори ми е спасявало от досадното преиграване. Което ме сеща за следното - тенденцията шутърите в последно време да нямат възможност за бърз запис и запис от страна на играча изобщо е изключително дразнеща. За разлика от Wolfenstein, където чекпойнтите бяха по-начесто и самата игрална механика разчиташе на такъв вид записване, в Project Origins последните са разхвърляни безразборно и на моменти трябва да преиграете още няколко пъти едни и същи сблъсъци. Хубаво е, че ако не можете да се справите на стандартната трудност винаги можете да свалите на по-ниска или пък да я покачите, ако се чувтвате твърде безсмъртен.
Противниците в играта са грубо пет вида - войници на Armacham Technology Corporation, Replica войниците, Replica убийци (които сигурно са били първообраз за убийците от Wolfenstein), бронирани мекове и "зомбита". Последните могат да се разделят на два подвида - полуделите "доброволци" от проекта на Armacham и не-мъртвите кукловоди, имащи гадниянавик да съживяват убитите от Вас противници. Изкуственият интелект на противниците е на завидно високо ниво и може да затрудни играча и на стандартните нива на трудност. Лично за мен най-забавни бяха битките с невидимите убийци - тези гадове са способни да преодолеят всякакви препятствия и да гътнат играча за броени секунди. Хубавото е, че имате на разположение добрия стар bullet time ефект, който бе запазена марка на първата част на F.E.A.R.
За да се разправяте с нечистивите врагове на разположение имате стандартен пистолет, два вида пушки-помпи, автоматична карабина, submachine gun, снайпер, горелка, раетомет, няколко вида гранати, нещо като nailgun, лазер и футуристично енергийно оръжие. Можете да мъкнете до 4 оръжия едновременно, което в повечето случаи трябва да си имате някакво автоматично оръжие за битки на средно разстояние, помпа или nail gun за близък бой, снайпер срещу подлите снайперисти и ракетомет или енергийното оръжие срещу бронираните гадове. В някои от мисиите ще Ви се отдаде възможността да пилотирате двукракия брониран екзоскелетон и буквално да сривате някои от сградите, барабар с противниците скрити в тях. Лично за мен тези моменти бяха едни от най-забавните, въпреки че bullet time не беше активен тогава. И по-добре, иначе щях да съм наистина безсмъртен. Едиственото нещо, което леко ме подразни бяха моментите, в които трябваше да стрелям с монтираната върху неподвижното возило картечница и да се надявам да ми стигнат аптечките.
Историята...тя не е точно продължение на тази от първата част. Тук си имаме нов герой - Майкъл Бекет, който е част от Delta Force екипа. Целта му е да залови Женевиев Аристид, една от виновниците за случилото се. Ще попитате какво се е случило? Е, няма да Ви развалям кефа, ще разберете сами като изиграете играта. Сюжетната линия е интригуваща, на моменти случващото на екрана може да Ви изкара ангелите. Хорър елементът е важна част от геймплея и според мен е разработен далеч по-добре от този в Doom 3. Алма отново е на линия, като момичето е пораснало и се е насочило към друга сфера на занятия. Което ни й пречи от време на време да разкъсва противниците си на части.
Какво имаме в крайна сметка:
Графика: 9/10
+ отлично замислени и разработени сцени на закрито
+ редица подобрения в енджина на играта, включително оптимизацията
+ множество кинематографични филтри
- слаби открити местности
- някои предмети са учудващо нискодетайлни
Звук: 8/10
+ взривове, стрелба, предсмъртните викове на противниците
+ музикалните парчета, използвани като фон за горепосочената какафония
- слабият диалог
Геймплей: 8/10
+ изключително добър изкуствен интелект
+ еШкън
- моментите, в които трябваше да стрелям с монтираната върху неподвижното возило картечница
- кратка
- няма много стимули за преиграване (нарадите не се броят)
Сюжет: 7/10
+ сравнително оригинална история
+ Краят
- хорър елементът на моменти е повече дразнещ, отколкото стряскащ
Общо: 8/10
Накратко - F.E.A.R. 2 е динамичен шутър с интересна история, отличен изкуствен интелект, който, въпреки своята краткост (около 7-8 часа чист геймплей) си заслужава отделеното внимание.
P.S. Алма също :)
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 154